Kennismaking

'Leren en communiceren', daar draait het om bij mij. Ik vertaal dat direct in mijn werk. Ik draag zorg voor het leren door anderen in mijn rol als coach, trainer en docent op het gebied van communicatie. Maar leren werkt twee kanten op: gelukkig helpt de 'onderzoeker in mij' om zélf ook te blijven leren. En als kwaliteitsadviseur van opleidingsorganisaties gaat het er bij mij om hoe je dat 'leren' systematisch en aantoonbaar kunt organiseren, zonder dat het leerplezier, van docenten én studenten, daar onder lijdt.
 
Leren is altijd een kwestie van communicatie en samen leren brengt een krachtige verbinding. Het is het beste wat de mensheid in huis heeft om de uitdagingen van deze tijd aan te gaan!
 
Brenger van kennis die verbindt
 
Ik ben opgeleid in watermanagement, communicatie en toegepaste integrale psychologie. Ik ben in 1996 gepromoveerd waarbij ik antwoord gaf op de vraag hoe ingenieurs en inwoners, beiden met een totaal andere achtergrond, het beste mét elkaar konden leren om tot een optimale inrichting van het land te komen. Het onderzoek vond plaats in Senegal, West Afrika.
 
Ik ben ingenieur, oplossingsgericht en constructief, en pas graag  de nieuwste wetenschappelijke inzichten toe in mijn werk. Ik noem mezelf wel 'breiningenieur' - met een knipoog - omdat ik de laatste jaren inzichten uit hersenonderzoek integreer in mijn werk.
 
Ik ben zeer geïnteresseerd in mensen en hun levensverhaal. In de loop van je leven wordt je als mens steeds unieker, tenminste, als je blijft leren. Periodes van (soms ongewenste) ingrijpende veranderingen zijn heel bepalend voor wie je als mens bent en wat je leert van het leven.
 
Ik maak graag muziek en zoek naar wegen om muziek deel te maken van het leerproces. Hier een poging: een zintuiglijke rijke videoclip. Incidenteel maak ik een vlog.
 
Guldenregel?
 
Ik werk al 22 jaar zelfstandig onder de vlag van Guldenregel. De 'gulden regel' is een leidraad die bij alle religies bekend is. Niet voor niets, want ze is, via verschillende soorten empathie, verankerd in ons brein. Daarmee is de mens is in staat om zich over de grenzen en 'schotten' heen steeds verder te verbinden! Wat zijn  de mogelijkheden van het menselijk brein om daarin steeds verder te gaan zonder de eigenheid te verliezen? Wat kun je daarin als trainer/docent of adviseur doen? Welke vormen en instrumenten brengen verbinding? Lees meer
 

Afbeelding invoegen